Elliot Fernandez
*Avís de cookies: utilitzem cookies de tercers per millorar la gestió d'aquest web.

90 anys de l’arribada dels “Catalans” a Terrassa

Estació dels Ferrocarrils a Terrassa (1920, aprox.)

El 28 de desembre de 1919 arribava per primera vegada a Terrassa un tren de la companyia anomenada Ferrocarriles de Cataluña provinent de Sarrià, per la línia que dècades més tard es coneixeria amb el nom de Metro del Vallès (FGC). Tal com podem llegir al web de FGC, la història de la línia Barcelona-Vallès es remunta a l’any 1863, quan va començar a circular el primer tren de la Compañía del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. Malgrat l’èxit de la línia, l’any 1874 la companyia va tenir problemes financers i va ser absorbida per la nova societat Ferrocarril de Sarrià a Barcelona. L’enginyer Carles Emili Montañés va plantejar al financer nord-americà Frank S. Pearson la compra del ferrocarril de Barcelona a Sarrià i la seva prolongació. L’any 1912 es va constituir la societat Ferrocarriles de Cataluña. El 1917 es va inaugurar el tram de doble via fins a Sant Cugat del Vallès. El 1919 la línia va arribar a Terrassa i el 1922 a Sabadell.

L’efemèride coincideix amb la signatura del traspàs a la Generalitat de la gestió del servei de Rodalies a Barcelona i la realització del missatge institucional del President de la Generalitat des del centre de control de FGC a Rubí. Què podem esperar del traspàs de Rodalies a la Generalitat? Sóc força optimista. Com a usuari de Rodalies des de fa cinc anys vinc observant una tendència des dels darrers mesos cap a la millora del servei. És cert que la línia que transcorre per Terrassa (C4) té uns nivells d’eficiència i puntualitat força acceptables amb comparació a d’altres. Poder aquest fet em fa veure les coses d’una forma més positiva. Si fos usuari habitual de les C3, C7 o C2 em desesperaria i indignaria amb la companyia cada dia.

S’ha de dir que ara mateix s’estan reformant forces estacions i està en projecte desdoblar la línia de Vic, entre d’altres. Però la Generalitat tindrà molta feina per millorar la informació als usuaris a l’interior dels trens i a les andanes, oferint informació actualitzada dels horaris de pas dels trens (amb pantalles de televisió a l’estil de FGC) i també haurà d’incrementar horaris i freqüències de pas a les hores de màxima afluència de viatgers.

L'autor: Elliot Fernandez

Enllaç permanent: https://elliot.cat/90-anys-de-larribada-dels-catalans-a-terrassa/