Elliot Fernandez
*Avís de cookies: utilitzem cookies de tercers per millorar la gestió d'aquest web.

Efecte YouTube

De tots és sabut la gran popularitat dels webs per penjar i veure vídeos. El número 1 és YouTube i és precisament aquest web, però no l’únic, està revolucionant els hàbits de consum de televisió a tot el món. Als Estats Units les grans cadenes de TV comencen a utilitzar YouTube per programar o no les noves sèries d’estrena segons l’audiència d’un capítol pilot penjat a la xarxa que els fa decidir emetre o no la sèrie completa per televisió. Però no només als Estats Units YouTube està provocant una evolució del mercat televisiu. A l’estat espanyol la pràctica totalitat de cadenes disposen del seu canal propi a YouTube. Allà es poden veure fragments dels millors moments dels programes emesos prèviament per la televisió convencional.

Fins ara la seqüència era primer emissió per televisió, després a la xarxa. Ara malgrat aquesta seqüència no s’ha alterat, de moment, sí s’ha produït un canvi important: l’emissió a la xarxa ja té més audiència que l’emissió convencional pel televisor. I això, es clar, ho estan notant les cadenes de tv. Baixa el consum de televisió, disminueixen els seus ingressos publicitaris i paradoxalment els seus programes són més populars. Només cal veure les dades d’audiència del nou programa de La 2, Muchachada Nui, i el número de visualitzacions que tenen els seus vídeos a la xarxa. És tan gran la popularitat d’aquest espai televisiu a la xarxa que fins i tot els seus creadors han penjat al YouTube un vídeo on fan un crida a la comunitat internauta a que continuï mirant els vídeos al YouTube, però els demanen que també segueixen el programa per televisió ja que sinó els directius de la cadena l’acabaran cancel·lant.

Amb el programa de Polònia de TV3 passa quelcom semblant. Puc comptar amb els dits de d’una mà els dies que he vist aquest programa per televisió i en canvi, puc dir que es va emetre el passat dijous, perquè al Youtube pots trobar tots els seus vídeos.

Estem vivim la fi de la televisió tal i com s’entenia fins fa pocs anys. Està clar que sí. Seran les cadenes de televisió prou intel·ligents per situar-se correctament en aquesta nova era? Ja ho veurem.

L'autor: Elliot Fernandez