Elliot Fernandez
*Avís de cookies: utilitzem cookies de tercers per millorar la gestió d'aquest web.

Tret de sortida a la campanya: Jo també vull un estat propi!

Del 4 al 10 de setembre la catosfera catalana ens mobilitzem per aconseguir un estat propi. Amb aquesta iniciativa es busca un cert impacte en l’espai comunicatiu català a fi que l’opció d’un estat propi per a Catalunya hi sigui tractada amb normalitat, com una opció més, especialment en un moment en què s’acaba d’aprovar un nou estatut. La proposta vol ser transversal. S’hi pot adherir tothom al marge d’afinitats partidistes i de matisos de calendari o de procediment.

Expressar la voluntat que Catalunya tingui un espai propi és especialment oportú ara que s’ha aprovat el nou estatut i que alguns sectors socials volen aprofitar-ho per aparcar la qüestió nacional. Hem sentit l’entorn socialista fer declaracions en aquesta línia i sabem que CiU té el seu horitzó reivindicatiu en l’estatut del 30 de setembre de 2005. Els partits segueixen el seu camí, però la societat civil ha de seguir el seu. Ho va fer el 18 de febrer d’enguany i tindrà ocasió de tornar a fer-ho el proper 11 de setembre en la concentració democràtica i pacífica que cada any té lloc a Barcelona. Aquesta societat civil partidària d’un estat propi, però, no està prou representada en els principals mitjans de comunicació. L’opció independentista no es recull encara amb la normalitat que li correspon, i molts mitjans, en l’exercici de la seva funció de creadors d’opinió, accepten el marc estatal vigent com si no existís una altra opció. Per això, una campanya d’aquestes característiques pot ajudar a visualitzar el suport social d’aquesta opció i irrompre en l’espai comunicatiu, trencant així la dinàmica habitual per la qual són els principals caps de llista dels partits els qui marquen l’agenda mediàtica i treuen els arguments periodístics que convé a cada moment.

Quant a la resta del territori nacional, la realitat política i mediàtica és diversa i requereix estratègies de comunicació adequades a cada cas. Aquesta campanya té la particularitat de ser, segurament, una de les primeres que es planteja des de la blogosfera, cosa que la converteix també en un experiment interessant per veure la repercussió que pot tenir aquest nou mitjà de comunicació.

Xavier Mir, promotor de la campanya

L'autor: Elliot Fernandez