Elliot Fernández

La influència està als blogs

Publicat el: 17/10/2008 | Actualitzat el:

SocialMediaSL ha presentat aquest matí un informe sobre la influència que exerceixen els blogs en la societat. Dels resultats de l’informe es poden extreure dades molt interessants. Per exemple, el 76% de les persones que es connecten a Internet llegeixen blogs especialitzats i els qui en llegeixen reconeixen que han reduït el seu consum d’altres mitjans, sobretot televisió, premsa i revistes.

Us deixo un resum dels principals punts d’interès:

  • El 76% dels internautes llegeix blocs especialitzats.
  • El 73% llegeix blogs personals
  • Un 54% dels lectors de blocs ha incrementat la seva lectura dels mateixos en l’últim any
  • L’ús de blogs redueix el consum d’altres mitjans (sobretot tv, premsa i revistes)
  • Els lectors de blogs són influenciats molt més que els no lectors de blogs
    • En tecnologia un 0,9% de la població total són influències, un 6,6% dels internautes i un 10,8% dels lectors de blocs tecnològics
  • Per a la major part de l’audiència la informació d’aquests blocs és molt important en les seves decisions de compra
  • I els ha fet canviar decisions de compra o consum ja preses (en un 48% de casos per bloc de cinema)
  • Un 80% dels lectors aprecien que les seves marques preferides coneguin els seus blogs i es anuncien en ells
  • L’actitud cap a la publicitat en blocs és, en general, força positiva
    • 71% la troba més relacionada amb la temàtica
    • 56% més útil
    • 55% amb formats nous
    • 52% més respectuosa i menys intrusiva

De l’anàlisi ràpida d’aquests resultats s’extreu una conclusió molt clara: la blogsfera existeix i cada dia té més presència i influència entre les persones connectades a Internet. Ara, caldria veure quina proporció de la població total del país té accés a Internet i quin ús en fa de la connexió.

Autor: Elliot Fernandez
Creative Commons

Tots els continguts es publiquen sota llicència Creative Commons. Sou lliure de: compartir i adaptar el material en qualsevol mitjà i format, distribuir i comunicar públicament l'obra i fer-ne obres derivades sempre i quan no se'n faci un ús comercial.

Web realizada per HispanTIC