Elliot Fernandez
*Avís de cookies: utilitzem cookies de tercers per millorar la gestió d'aquest web.

SarkoTélévision

Nicolas Sarkozy a la reunió del G8 a França del 2011. Foto: Guillaume Paumier, llicència Creative Commons (https://www.flickr.com/photos/gpaumier)

Nicolas Sarkozy a la reunió del G8 a França del 2011. Foto: Guillaume Paumier, llicència Creative Commons (https://www.flickr.com/photos/gpaumier)

Des d’avui la televisió pública francesa ha deixat d’emetre anuncis publicitaris en la franja horària compresa entre les 8 del vespre a les 6 de la matinada, primer pas per a la total eliminació de la publicitat a finals de 2011. És la mesura estrella de la gran reforma del sector audiovisual públic que ha emprès el president francès Nicolás Sarkozy. S’acaba, en paraules de Sarkozy, la “tirania” publicitària.

Amb aquesta mesura es posa fi a la autonomia financera dels mitjans públics que passaran a dependre al 100% dels recursos procedents dels pressupostos estatals. L’operació és perfecte perquè pretén assegurar-se el control i la fidelitat d’uns mitjans públics que en els darrers mesos havien esdevingut un focus constant de crítica cap a la gestió del president francès. Comença l’era de la SarkoTélevision. A més a partir d’ara serà el Consell de Ministres qui tindrà la potestat de nomenar al director de l’ens públic de radio i televisió.

Sindicats i partits polítics ja han anunciat l’inici d’una sèrie de mobilitzacions per denunciar el creixent control polític sobre els mitjans públics francesos. Qui sortirà beneficiat de tot plegat? Els mitjans privats, que ja s’estan fregant les mans amb els ingressos extres provinents dels anuncis que es deixin d’emetre a les emissores públiques. Curiosament Mr. Bouyges, propietari de TF1, és gran amic de Sarkozy.

Més informació: lectors del diari Liberation pregunten als analistes Isabelle Roberts et Raphaël Garrigos sobre la supressió de la publicitat a France Télévisions.

L'autor: Elliot Fernandez

Enllaç permanent: https://elliot.cat/sarkotelevision/